Houdingen

mindfulness schiedam rotterdam

De mindfulness cursus is gebaseerd op een aantal principes. Je zou het ook doelen kunnen noemen. Hieronder staan ze heel kort beschreven. Verder is elke titel een link naar een ondertitelde opname van Jon Kabat-Zinn zelf.

Mildheid

Je leert milder naar jezelf en daardoor ook naar je omgeving/relaties te kijken. Daarom wordt in de oefeningen telkens benadrukt dat je het niet goed of fout kunt doen. Het gaat niet om het resultaat, maar om het het doen van de oefeningen. Je oefent het niet-oordelen, zelfs niet over het oordelen.

Geduld

Is een schone zaak toch? Je leert niet meteen op je omgeving te reageren maar eerst de tijd te nemen om te kijken wat er echt aan de hand is.

Frisse blik

Leer te kijken naar wat echt is en wat vertroebeld wordt door jouw eigen emoties, gevoelens en gedachtten

Vertrouwen

Leer allereerst met meer vertrouwen naar jezelf te kijken. Je zult merken dat het dan ook gemakkelijker is je omgeving te vertrouwen.

Niet streven

Doelen stellen kan heel goed zijn, maar het streven zelf kan je in de weg gaan zitten.

Loslaten

We zeggen het zo gemakkelijk: “laat toch los”. Tegelijk weten we allemaal hoe lastig dat kan zijn. Leer hier beter mee om te gaan.

Accepteren

Sommige dingen zijn nu eenmaal wat ze zijn. Leer om meer te accepteren wat je niet kunt veranderen.